Vila i frid

Det som har hänt är obeskrivligt och det är med tunga steg vi rör oss på jobbet. Jag har valt att låna min gamla mentor Jimmys fantastiskt fina ord och jag citerar:

Jag tror att vi alla har varit med om det även om det inte händer allt för ofta, för mig och mina elever hände det för några år sedan...

Plötsligt stod hon där framför oss, liten och späd men med en otrolig närvaro och utstrålning!

Med pigga, pliriga ögon och ett leende som lyste upp rummet fann hon våra hjärtan.

Hennes brinnande intresse för djur gick inte att missförstå och hon kunde konsten att trollbinda både elever och mig med det hon så gärna ville förmedla.

Det var fascinerande att se hur snabbt hon lärde sig elevernas namn och hur skicklig hon var på att få var och en av dem att känna sig betydelsefull och viktig. Aldrig har jag sett eleverna så koncentrerade och lyhörda som när hon med glöd undervisade...

Tack för all den kunskap du givit mig, och för att du ställde upp i alla lägen. Jag kommer alltid minnas dig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0