19 januari 00:45

Jag är en person som har väldigt svårt för att läsa böcker, vilket jag tycker är tråkigt, önskar ibland att jag var en bokmal. En anledningen till att jag har svårt för det är för att jag sällan hittar böcker som fångar mig, som får mig att vilja läsa mer. En annan anledning är att jag blir så trött när jag läser så att jag endast kan läsa några sidor innan bokstäverna börjar bli suddiga och jag kommer på mig själv med att ha läst samma mening 5 gånger utan att tänka på det - vilket gör att man inte kommer någonstans i boken och tröttnar.

Men! Jag har äntligen fastnat för en bok, en som Bella i min klass tipsade mig om och lånade ut. Hungerspelen av Suzanne Collins, som kommer ut på bio i mars iår. Även om klockan är mycket nu och jag ska med en buss som går om 6 timmar så måste jag läsa lite. Jag älskar när jag väl hittar en bok som jag vill läsa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0