16 januari - TENERIFFA, LORO PARQUE




Nu är det spikat, jag åker till Teneriffa för att ha praktik på Loro Parque från v.6 tom v.8, så den 6 februari drar jag iväg till varmare breddgrader och åker hem runt den 26 februari. Ett minus, jag tvingas åka själv! Egentligen skulle jag och Rebecca från min klass åka - vilket jag hade sett fram emot så förbannat mycket eftersom att vi är så nära vänner, men, parken kunde helt plötsligt bara ta emot 1 person den här perioden. Rebecca valde då att försöka få en plats på en delfinarium i Finland istället.

Det känns jättetråkigt, och faktiskt jobbigt, man har varit så inställd på att vi båda ska åka och man har i sin fantasi föreställt sig hur allting kommer vara och nu är det bara att ställa om. Jag vet att jag kommer ha roligt och få en underbar tid i parken, men jag är rätt så säker på att jag kommer ha det ganska tråkigt utanför praktiken, på fritiden. Men jag klarar att åka själv, det vet jag, jag kommer längta hem som bara den men jag får försöka tänka att det bara är tre veckor och sen får jag komma hem. Jag vet även att det är en väldigt bra erfarenhet att ha med sig, framförallt för mig som vill åka utomlands och jobba som volontär senare i livet, det kommer kännas mycket lättare om jag redan utsatt mig för en liknande situation innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0