19 september

Min mor och far har rest iväg till Skottland ett par dagar vilket innebär att jag och Jonas bor ensamma i lägenheten och tar hand om alla växter och djur (fiskar och gerbiler). Jag som så sällan är ensam hemma tycker det är riktigt skönt och mysigt att få klara sig själv ett par dagar. Tyvärr har jag drabbats av en ond förkylning som drar ner det hela lite.

Andra och sista praktikveckan har dragit igång, imorse kändes det så tungt att behöva tvinga sig iväg dit trots sjukdom. Jag borde egentligen vara hemma och kurera mig, men jag vet att jag kanske varken hinner eller kommer orka ta igen dagarna som jag isåfall skulle vara borta.

Denna dag började med ett besök på vårdcentralen för PK-prov. I och med proppen jag fick i vaden på grund av gipset äter jag Waran som är blodförtunnande. Jag måste därför en gång i veckan gå och ta blodprov för att se vart mitt värde ligger så att jag får rätt dosering. Efter det blev det att åka vidare till skolan eftersom att mitt praktikbusskort inte fungerar så jag var tvungen att hämta ett nytt. Har bilen nu och trots att jag vandrar med kryckor kör jag bil, bra eller dåligt, det vet jag inte men ibland är det bara så smidigt att kunna ta bilen. Var ute på Tropicariet lagom till frukost klockan tio och hela dagen har jag varit på smådjursavdelningen. Djunglarna med apor och andra arter, en del terrarium och labbet med foderdjur och även djur som inte får plats eller kan vara med i visningen. Idag var det nog Carro som fick mig att orka, en av dem som jobbar på smådjur. Jättehärlig, social människa som man bara inte kan tycka illa om! Man bara pratar och pratar, lär sig hur mycket som helst och sen är dagen slut. Morgondagen ser nog ungefär likadan ut så jag ser faktiskt fram emot det :)


Världens sköning!
En av skolans gamla sköldpaddor som förmodligen ska flytta tillbaka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0