11 mars

Tänkte äntligen ta mig tid att uppdatera bloggen, gick så sisådär för tre och ett halvt dygn sen.

Idag hade jag första tillfället att klara teorin till jägarexamen. Klarade det inte, som väntat, men det blev inte så tokigt ändå så nästa gång ska jag nog klara det. Är lite avundsjuk på dem som kunde lämna in sina prov för kontroll av den riktigta provledaren.

Befinner mig i Linköping över helgen, SKÖNT. Mindre skönt att jag har tusen kilo plugg med mig som ska vara klart till på måndag.. Blev inte mycket helg här inte.

Om åtta minuter börjar Spiderwick på televisionen och Jonas har tvingat mig att se den, så ska studsa ner till köket alldeles strax och poppa mig en påse popcorn!

Fråga 5: Ditt jaktlag ska ut i september och jaga rådjur. Ni diskuterar i jaktlaget hur ni ska bedriva jakten och vilka djur som är skjutbara. Många förslag lämnades av jaktlagets medlemmar. Förslagen är noterade här nedan, men endast ett är lagligt, vilket?

Fråga 2: Du ska ut och jaga änder.Skotthållen kommer att bli korta. I ditt dubbelpipiga hagelvapen kan du byta choker och du funderar på vilken trångborrning (vilken choke) du ska använda vid andjakten. Vilket av följande alternativ är lämpligt?


vad säger du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0