Summering av slutet av april, maj och början av juni månad

Jag ska försöka dra igång bloggen igen, för min egen skull, för att jag saknar att skriva.

Sist jag skrev var det lördag den sjunde maj och dagen efter skulle jag göra skjutprov för jägarexamen, jag klarade det så nu är jag nybliven jägare och får skaffa vapen, både kulvapen och hagelvapen. Riktigt kul!

När jag tänker efter var maj månad väldigt händelserik, men när det väl händer saker har man varken ork eller hinner med att blogga om det..
  • I slutet av april och två veckor in i maj hade jag praktik på veterinärstationen i djurparken. Tre fantastiska veckor med helt underbara arbetskamrater, veterinärassistent Karin och veterinären Louise samt chefsveterinären Torsten på ett hörn. Lärde mig otroligt mycket och nu vill man inget annat än tillbaka.
  • På lördagen samma vecka som praktiken tog slut väntade en vecka som jag så länge varit nervös över men endå sett fram emot. Det var dags att ta emot studenter från Frankrike, detta kommer jag förmodligen göra ett helt inlägg om och lägga ut bilder som togs under veckan. Många starka vänskapsband har bildats!

  • Under "franskaveckan" var jag iväg på fotbollscup med skollaget. Vi åkte till Värnamo för att möta andra naturbruksgymnasium. Vi lyckades ta oss till semifinal men fick åka hem som treor.

  • I onsdags var vi iväg till Stockholm med historiaklassen och guide- och informationstekniksklassen för en medeltida dag och lunch på stan.

  • I fredags spenderade vi en otroligt solig och fin dag i Jönköping på jaktmässan i Elmia där jag, Malin och Hanne strosade runt. Vi såg bland annat på trickskytte och sköt lerduvor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0