APU-val

Kass uppdatering. Har inte så mycket att berätta mer än att lördagen ute hos Ewe med tjejerna blev kanon och mysig, och att jag har gjort några stora val nu i veckan, ser iofs ut att bli ett satans långt inlägg. Jag hoppas ni överlever.

I tisdags var det dags att göra nånting av besöket på Kolmården i fredags. Vi skulle önska tre platser av fyra till APU'n, samt visa intresse för internationell APU om man hade något, och om jag har.. Platserna vi hade att välja mellan var:

  • Tropikariet
  • Aparium
  • Delfinarium
  • Safari
  • Kolosseum
  • Rovfågel
  • Rovdjur
  • Savann/öken
  • Barnens Lantgård

Valet stod mellan delfinarium, tropikariet, rovfågel, kolosseum och safari. Till slut fick det bli delfinarium, tropikarium och safari eftersom vi måste ha ett stall med hovdjur och jag vill verkligen vara på safari där man både får kontakt med hovdjur och rovdjur. Tyvärr är det inte säkert att man ens får något av sina val, vilket skulle vara trist. Men jag tror att det är bra och roligt var man än hamnar.

Inom den internationella APU'n finns det en del ställen som skolan ordnar, men man kan även fixa själv. Jag och Malin funderar på att försöka få kontakt med en marin park på Mallorca. Mycket jobb och det är svårt, men det vore kul. Folk åker lite var som helst, några har åkt till Sydafrika och en tjej åkte precis iväg till Japan i tre veckor, riktigt coolt!

  • Teneriffa, Loro parque, djurpark.
  • Danmark, något forskningsställe om marina däggdjur.
  • Frankrike, Nausicaa - marin park där man lär sig träna och hantera sjölejon och Bouvall - någon djurpark med rovdjur om jag förstått rätt.
  • Uganda, minns inte riktigt vad det var för ställe.
Dessa ställen ordnar skolan, Loro parque är drömmen, jag vill verkligen dit. I andrahand kommer Nausicaa, fast egentligen spelar det inte så stor roll. Bara jag kommer utomlands, jag vill verkligen, både för själva grejen och erfarenheterna och upplevelserna man får! Så om jag inte lyckas få åka iväg på någon av skolans platser så ska jag kämpa mig till en egen!












 






Kommentarer
Postat av: malin

Det är så sjukt mycket som man vill just nu :) Vill verkligen till Loro Parque, men om inte det hoppas jag att du och jag drar till mallorca ;D<3

2010-05-13 @ 19:32:08
URL: http://malinamandaa.blogg.se/
Postat av: malin

precis! Smart där ;) hahaha :D

2010-05-16 @ 19:05:29
URL: http://malinamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0