16 maj

Det är redan söndag och sommarlovet närmar sig! Har endast en "jobbig" vecka kvar i skolan, en "ojobbig" och sedan två veckors praktik, känns fint, även om både kroppen och psyket tar stryk av stressen som kommer fram inför denna vecka.

Imorn har jag dataprov, torsdag växt- och djurlivsprov, np matte på fredag och på måndag ska världens största anatomi&fysiologiuppgift in. Den uppgiften kommer också ge oss vårat betyg, det spelar ingen roll hur bra eller dåligt det har gått på proven och uppgifterna under detta år, allt hänger på den, vilket både kan vara bra och dåligt. Dåligt för mig som har presterat bra på allt under detta år, och om jag skulle misslyckas med detta känns allt det förjäves. Samtidigt som jag faktistkt skulle kunna spika ett MVG eftersom jag ligger och velar däremellan trots att jag bara presterat ett MVG under hela kursen. Bra för dem som kanske inte presterat så bra, och kan därmed till och med få ett MVG i slutbetyg även fast man bara presterat G under kursens gång.

Det kanske låter som ett dåligt sätt av läraren att göra, men nånstans tycker jag faktiskt att det är bra. Detta är en kurs som är rätt viktig inom djurvårdaryrket och en del grejer måste man bara kunna. Och detta är ju ett sätt för henne att se vad vi faktiskt kan och kan sätta ett rättvist betyg..

Nu tänkte jag återgå till pluggandet en stund efter detta intressanta inlägg och sedan äta kvällsmat. Ikväll unnar jag mig själv popcorn och en bra film! I'm so worth it.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0