15 oktober

idag har jag noll motivation till att plugga.
jag är så himla trött.

en sak som är bra är att jag har bestämt mig vad jag ska välja till det individuella valet efter mycket om och men. det har faktist varit riktigt jobbigt att komma fram till vad som är bäst men idag efter information om de olika kurserna och efter att ha tittat lite vad som krävs för att plugga vidare till olika yrken så har jag bestämt mig.

hade först tänkt att välja matte c och mikrobiologi och genteknik tillsammans med några djurkurser för att bli lite bredare utifall jag skulle vilja plugga vidare efter gymnasiet men insåg idag att de utbildningar som kräver matte c och biologi b som vi får behörighet till om vi läser mikrobiologi och genteknik kräver även ofta matte d och kemi, fysik b osv... och eftersom vi inte har möjligheten att välja den naturvetenskapliga profilen och jag inte tänker ge mig in på ett basår efter gymnasiet så blev det att välja bort de två kurserna.

men det känns bra ändå eftersom jag lutar lite åt att plugga vidare till djursjukskötare vilket bara kräver sånna kurser som är obligatoriska på gymnasiet!

så till sist blev det:

-jakt och viltvård
-utrotingshotade arter
- guide och informationsteknik
- sjukdomstillstånd hos reptiler och fåglar.


alla dessa är väldigt bra och förberedande för just vår utbildning.

nu ska jag steka pankakor och äta lite för att sedan försöka ta tag i matten.


Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0