1 maj 22:42

Har jobbat idag 9-16 därav inget valborgsfirande igår, är avis på alla som hade så roligt med sina vänner men jag klarade mig bra utan.

Kom till jobbet imorse och läste på en lapp att fågelspindeln har rymt, jag tycker den är okej att titta på när den är inlåst men ute i det fria behöver den ju inte vara. Har gått på helspänn hela dagen och tittat upp i taket var och varannan minut - tänk om den hoppar ner från taket liksom? 



När jag kom till Linköping gav jag mig efter ett tag ut och power walka runt stångån - vilket jag inte skulle ha gjort. Eller jag kanske skulle ha kommit ihåg att tejpa mina förbannade hälar innan.. Det är så att jag får så himla lätt skoskav, särskilt i nya skor och skor jag inte använt på ett tag. Jag får inte heller den lätta typen av skoskav utan om jag går med skavande skor ett tag så får jag "köttiga" skavsår, usch låter vidrigt och det kanske det är men det är mer att ett mycket tjockare lager hud försvinner. Därför måste jag tejpa hälarna om jag ska träna eller röra mig långa streckor fort - det glömde jag idag.. Så efter cirka en kvart började det skava på den vänstra hälen och ett par hundra meter senare den högra, envis som jag är tänker jag att jag ska gå en timme, även om det gör ont. Det resultera i att jag gick i en och en halv timme för att jag till slut knappt kunde gå och till sist vandrade jag genom stan i bara strumpor med skorna i handen. 

Nu har min underbara svärmor plåstrat om mina hälar och det får bli att motionera på cykel resten av veckan. FML.

Någonting i den stilen fast större och värre, inte min fot dock.
Haha ja, nu vet ni att jag suttit och googlat på skavsårsbilder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0