15 oktober

All denna ledighet jag fått under veckan gör att det känns ungefär som ett lov som håller på att ta slut alldeles för tidigt. Tog ju ledigt tisdag och onsdag samt att jag haft studiedag torsdag och fredag.

Igår blev det en väldigt spontan utgång tillsammans med Becca. Tjejen som hoppade på fel tåg, åkte åt fel håll från Katrineholm och hamnade i Flen! Allting löste sig till slut och vid halv elva ca var hon i Norrköping. Hade riktigt roligt och vi blev kvar ända tills det stängde. Dock hände det en sak som absolut inte fick hända..

Jag skötte mig perfekt, drack inte speciellt mycket för benets skull och tog det jävligt lugnt med allting hela kvällen. Klockan var ca 10 minuter innan stängning och vi hade väl tänkt röra oss från dansgolvet vilken minut som helst. Såklart ramlar en tjej, och hon ramlar inte vart som helst utan hon ramlar på mitt skadade ben. Jag fick alltså hela hennes kroppsvikt på sidan av mitt ben från under knät precis och nedåt. Knät ger vika och gör jävligt ont, ofcourse, kändes precis som kvällen jag skadade mig och jag tvingas halta därifrån. Kunde dock gå helt normalt utan smärta några minuter senare, var bara att ta taxi hem för att sova och se om jag skulle kunna stå på benet dagen efter (idag).

Och ja, jag kan gå idag. Knät är lite stelt, förmodligen lite svullet också på sina ställen. Skaplig lättnad och jag vet inte vart jag skulle tagit vägen annars. Men seriöst, känns som om chansen att detta skulle hända just mig med ett skadat ben är typ 1 på 100. Och det roliga är att jag tidigare i veckan, när jag tackade nej till onsdagens utgång, sagt "Det är inte så troligt att det skulle hända just mig, och det skulle säkert inte hända, men det kan ju vara en sån liten sak som att någon ramlar in i mitt ben. Chansen är ju rätt liten men även om jag tänker mig för och tar det jävligt lugnt så skulle det ju kunna hända även om chansen är ytterst liten."

Jag hoppas inte att den där smällen har påverkat skadan.. Vilket den borde ha gjort med tanke på hur ont det gjorde och vart hennes kropp hamnade. Det kändes ungefär som att knät åkte ur led och sen tillbaka igen, som en gummisnodd. Men jag hoppas verkligen inte den gjort det. Det känns ungefär som att om korsbandet inte var helt av innan, då äre det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0