1 juni

Kan man tro att det är 1 juni idag? Skulle inte tro det..

Andra dagen på praktiken och än så länge är det bara bra, förutom värken i fötterna och knäna som man får efter ett par timmar förstås, men antar att man vänjer sig och blir härdad.

Vi är ju fyra stycken från klassen på praktik i djurhuset och vi har blivit uppdelade två och två i arbetslag 1 och arbetslag 2 som har olika scheman och avdelningar. Jag och Malin är då arbetslag 1 och har hand om avdelningarna fågel, nattdjur, iller, kanin&getstallet samt sjukrum&karantän

Igår hade vi inte allt för mycket att göra men tur var väl det! För första gången man gör någon rutin, speciellt städrutin, så tar det mycket längre tid än vad det borde eftersom man inte riktigt har kommit på det effektivaste sättet att göra det på och för att man helt enkelt inte har blivit "bra" på det än. Vi gjorde städrutinerna hos fågel, vilket jag inte trodde skulle vara så kul men visade sig vara det :) Hann även med lite kloklippning på kanin och kvällsrutinerna där ute i stallet.

Idag började vi ju tidigt så då har vi (jag och Malin) hunnit med både morgonrutiner, daglig rutin i kanin&getstallet och i karantän samt städrutiner hos fågel, nattdjur och iller. Antar att det inte säger någon speciellt mycket men det mesta handlar om att städa, göra mat, utfodra och se till att djuren mår bra. Så nu har vi koll på alla ställen och alla rutiner, i princip, så resterande dagar kommer förmodligen bli roligare då vi kan ta mer ansvar och slipper ha någon som berättar för en vad som ska göras och hur det ska göras. Allt blir lite roligare när man "kan själv".

Ikväll har Carro&Erik varit här och käkat och jag har bakat äpplepaj och chokladbollar och hunnit med lite plugg.
Sitter nu här och ser fram emot en ny dag på praktiken imorgon och tänkte gå och göra matlåda. Är inte sugen på nånting, dåligt, och har inte speciellt mycket energi till att laga något speciellt så får nog bli ett par mackor! Runt halv tio dyker nog Jacke upp och gör mig sällskap :)

Städning hos blodnäbbsvävare(?) och landsköldpaddor.

Söta varelser, uppskattar dock inte när som ska klättra på fötterna då man försöker göra rent.

Fågelköket, många olika matblandningar som ska till.

Jävligt kul och intressant antar jag?




Kommentarer
Postat av: CC

Illrarna är ju lätt sötast ;P

2010-06-02 @ 12:47:18
Postat av: malin

dom är asgoa, synd bara att dom luktar illa! annars hade jag nog skaffat mig en.

2010-06-02 @ 21:28:05
URL: http://[email protected]/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0