8 juli

Praktiken rullar på och det går hur bra som helst, är faktiskt inte ett dugg orolig inför det praktiska provet på fredag. Det kommer gå kanon!

Idag har jag dödat pinkisar (nyfödda outvecklade mus/råttungar), det var väl det ända som var utstickande från de vanliga rutinerna! Fullt utvecklade ungar och andra mindre djur gasar vi ihjäl, men dessa små kan man inte ha ihjäl på det sättet så man använder dom som små studsbollar som inte studsar, alltså kastar dom hårt i marken. Låter hemskt, möjligtvis är de det. Men det var inte hemskt, även om dom rör på sig tänker man inte att det liksom är ett levande djur eftersom de är så himla outvecklade. Dock är dom väldigt söta, vilket jag själv inte skulle tycka av att se dom på bilden nedan men i verkligheten så.. Dessa blir sedan mat till ormar och ödlor.

 

Okej, nog om pinkisar. Efter praktiken åkte jag och Malin hem till henne och fortsatte med statistikuppgiften som ska lämnas in imorn medan Kricka gjorde mat till oss. När vi var "klara" åkte jag hem till Carro för att få hjälp med det vi inte kunde. Var hemma halvnio och har suttit här sen dess.

Lördagens matplaner förstördes precis då jag ringde till Patrik för att meddela hur många portioner vi skulle ha! Den resturangen vi skulle beställa ifrån kunde tydligen inte på lördag. Så imorn blir det att ringa till Dillqvist och se om dom kan fixa, annars får det väl bli en pizza, men det vore tråkigt! Vet inte om jag nämnt det tidigare, det borde jag gjort. Men vi ska ha återträff med gamla klassen för middag och lite partaj så det är en del att styra med.

Nu börjar dock klockan rinna iväg så jag ska lägga mig nu snart och lyssna på Eclipse tills jag somnar. Lat som jag är så insåg jag för ett tag sen att jag aldrig skulle orka eller ha lust att läsa ut den tredje twilightboken innan filmen kommer den 29 juni så jag köpte ljudboken istället! Asbra och jävligt avkopplande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0