6 januari

har tagit fram naturkunskapsboken och börjat plugga lite. får inte så mycket gjort men lite är är ju faktist bättre än inget! nu känns det helt okej att komma tillbaka till skolan, till det vanliga livet och komma in i de vardagliga rutinerna igen. rutiner är något jag tycker är bra och är skönt att ha.

förra terminens vardagar var ju sjukt enformiga och tråkiga, i princip så såg varje dag ut såhär för mig; skola - plugg - data - sova, möjligtvis en liten tur i joggingskorna om jag hann med men det var ytterst sällan. jävligt tråkigt, men tyvärr så var det tvunget att se ut så för att jag skulle hinna med allt plugg. redan då ville jag hinna träna mer och ha tid till att göra vad fan jag vill men det fanns liksom inte tid till det. enformigt får jag nog leva med eftersom det är så det blir om man lägger upp en rutin på det sättet. men det blir nog mindre tråkigt om man får in saker som man tycker är roligt i sin vardagliga rutin, till exempel träning vilket jag knappt hann med då. får jag in det som en rutin så kan jag nog leva med mina enformiga vardagar. och något jag lovar mig själv för att jag ska orka och för att vardagagen inte ska bli så hemsk som jag tycker att den är utan bli lite roligare och lättare är att ibland bara lägga allting som har med skolan att göra åt sidan och göra det jag känner för. något jag har sjukt svårt med men måste lära mig att göra för att må bättre och lyckas, i think..

nu ska jag återgå till boken och försöka få något gjort.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0