17 januari

"man får kupera svansen om det finns en lämplig anledning. exempelvis ett fel som medför lidande för djuret."

"det är förbjudet att tillföra djur hormoner eller andra ämnen för att påverka djurets egenskaper i annat syfte än att förebygga, påvisa, bota eller lindra sjukdom eller sjukdomssymtom."

"djurstallar ska vara så rymliga att samtliga djur i utrymmet kan ligga ned samtidigt och röra sig obehindrat. de ska vara utformade så att klimatet i stallet blir tillfredställande..."

bara så ni vet.

jag pluggar, det är tråkigt och jag är trött efter träningen. klockan nio ska jag se sherlock holmes på bio med malin, hoppas på att jag har piggnat till då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0