Orcas

Har precis krypit ner i sängen och satt på min favoritfilm. Det är en film som jag har älskat sen jag var liten och den hänger med än. Förmodligen kommer det alltid var min favorit. Den är bra och så fin och den har tagit mig till dit jag är idag. Den Tillsammans med alla besök på kolmården såklart! Jag har ju ett intresse för exotiska djur och framförallt marina däggdjur, speciellt späckhuggare. Jag är så fascinerad av dem, på många sätt. Deras vackra utseende och klokheten.. Ae jag vet inte, i just love them.

Sen vet jag, att få jobba med marina däggdjur i park är inte lätt. Det finns inte alls många platser, och just nu vet jag inte om jag är ute efter det. När jag var liten sa jag alltid att jag skulle bli delfintränare, likt många andra flickor. Men nu dras jag till andra ställen och avdelningar, kanske kommer jag inte ens jobba i park. Jag kanske byter riktning helt och flyttar ner till Afrika och jobbar i ett reservat, blir djurpolis i amerikat, who knows? Chansen att få en plats på marine world till exempel är ganska liten, men visst vore det en dröm. Men det är inte allt jag drömmer om, och inte det jag drömmer om just nu även om det var det som tog mig hit från första början..

Men en sak i taget, nu siktar jag på utomlandspraktik. Bra betyg, lite frånvaro, mycket kunskap.. Jag vill fixa det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0